Subject: FW: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas, Harjumaa
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Feb 2024 10:31:33 +0200

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Magno Kure <[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 28, 2024 10:58 AM
To: Janno Sammul <[email-masked]>; Mart Michelis 
<[email-masked]>; Marek Lind 
<[email-masked]>; Tiit Harjak <[email-masked]>; 
Elliko Kõiv <[email-masked]>
Cc: Hannes Aus <[email-masked]>; Erko Kundla <[email-masked]>; 
Maria Veermäe <[email-masked]>; Ringo Heidmets 
<[email-masked]>
Subject: FW: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure 
kinnistutel Allika külas, Harjumaa

Tere

Kirjutame taaskord seoses Kureniidu/Kurepõllu/Uue-Kure kasutusloa 
menetlemisega, kuna meile teadaolevalt ei ole meie 20.12 saadetud kirjale 
vastatud. Allolev tekst on ka manuses olevas päringus.

Smartecon OÜ on esitanud Kureniidu/Kurepõllu/Uue-Kure, Kuusalu vald ehitatud 
päikeseelektrijaama osalise kasutusloa taotluse.

Transpordiamet on esitanud osalisele kasutusloa taotlusele omapoolsed 
märkused. Smartecon OÜ on seisukohal, et Transpordiameti toodud märkused ei 
ole aluseks osakasutusloa mitteväljastamiseks.

Transpordiameti poolt 07.12.2023 esitatud märkused olid järgmised:

1.    Juhime tähelepanu, et piirdeaia/alajaamadele juurdepääsuks 
väravate/heki (edaspidi rajatised) rajamine on käesolevaks ajaks teostamata, 
millede väljaehitamise kohustus kajastus ka KOV väljastatud ehitusloa 
tingimustes. Rajatised on vajalikud selleks, et projektikohase aia 
rajamisega takistada omavolisite juurdepääsude tekkimist pargi alale ja 
Elektrilevi OÜ alajaamadele.

2.    Transpordiameti hinnangul on tõenäoliselt ehitustööde käigus saanud 
riigitee nr. 11260 Jõelähtme-Kemba tee mulle ning riigitee katend 
kahjustada. Huvitatud isik kohustab sõlmima riigtee taasatmistööde 
teostamise täitmise tagamiseks pangaga lepingu, millega pank võtab kohustuse 
riigiteele tekitatud kahjustuste likvideerimistööde tagamise kohta 
garantiikirja väljastamiseks Transpordiametile summas 10 000 eurot. 
Transpordiamet saab anda pargi osalisele kasutusloale kooskõlastuse peale 
huvitatud isiku poolt garantiikirja esitamist Transpordiametile. Huvitatud 
isik tagab, et vastav garantiikiri kehtib ja on jõus seni, kuni Huvitatud 
isik on nõuetekohaselt riigitee ja transpordimaa kahjustused likvideerinud, 
vajadusel pikendab Huvitatud isik garantiikirja kehtivust. Tagades selle 
katkematu ja pideva olemasolu korrastatud teemaa vastuvõtmiseni 
Transpordiameti korrashoiu projektijuhi poolt.

Smartecon OÜ 20.12.2023 esitatud vastuste täiendused:

1.	Smartecon OÜ on korduvalt puntki 1 raames selgitanud, et piirdeaia ja 
heki puudumine ei takista osakasutusloa väljastamist.

Samuti ei nõua päikeseelektripark kui selline piirdeaeda, kuivõrd PEJ 
puuduvad sellised elektrirajatise ligipääsetavad komponendid, millistega 
kokkupuutel võiks keegi saada elektrilöögi. Seega on rajatise ohutus tagatud 
juba käesoleval hetkel.

Elektrilöögi saamiseks tuleks tahtlikult lõhkuda elektrirajatist (lõigata 
kaableid katki või lõhkuda inverterite korpusi või tungida alajaamadesse 
sisse). Juhul, kui pahatahtlikul isikul on soov tungida alajaama või lõhkuda 
PEJ seadmeid ei takistaks teda ka piirdeaed.

Smartecon OÜ juhib tähelepanu asjaolule, et osakasutusluba ei vabasta 
piirdeaia/väravate/heki rajamise kohustusest lõplikult ehk ei anna võimalust 
ehitusloas sätestatud tingimuste vältimiseks. Kuid osakasutusloa andmisel 
tuleb kaaluda kas on täidetud rajatise eelkõige ohutu kasutamise nõue ehk 
kas rajatist on võimalik juba ohutult osaliselt kasutusele võtta ilma, et 
oleks täidetud kõik, sh ehitusloaga, sätestatud nõuded. Smartecon OÜ on 
seisukohal, et rajatise ohutus on tagatud ka piirdeaia ja heki puudumisel 
eelnevalt toodud põhjustel.

Piirdeaed ja hekk ei ole ehitusloas välja toodud omavolilise juurdepääsu 
takistamiseks. Transpordiameti nõudel täpsustati ehitusloas, et piiraia 
rajamisel tuleb arvestada, et oleks ligipääs tagatud Elektrilevi OÜ 
alajaamadele ning milliste teede kaudu. Projekteerimistingimused nägid ette, 
et piirdeaed ja hekk tuleb rajade põhjustel, et arendajal võib olla soov 
päikesepargi alal lambaid pidada ning  kuna päikesepark võib olla 
visuaalselt häiriv. Arendaja ei saa nii või teisiti asuda lambaid karjatama 
päikesepargiala ilma piirdeaiata. Projekteerimistingimustest on toodud, et 
visuaalse häiringu mõju suurus on subjektiivne ning raskesti mõõdetav. 
Päikesepargi piirinaabrid on Kuusalu vallavalitsusele kinnitanud, et ei 
soovi piirdeaeda, kuna see nö tükeldab nende kogukonna. Seega olukorras, kus 
isikud, kes elavad päikesepargi lähedal ei pea piirdeaia kohest olemasolu 
visuaalse häiringu takistamiseks hädavajalikuks, ei saa see väidetav häiring 
olla takistav tingimus osakasutusloa andmiseks.

2.	Täiendavalt on Smartecon märkuse punkt 2 raames teostanud paikvaatluse ja 
esitanud Transpordiametile 20.12.2023 selgituskirja koos tõenditega.

Transpordiamet ei ole käesoleva hetkeni 20.12.2023 kirjale vastanud ega muul 
viisil põhistanud märkuses nr. 2 sätestatud 10 000 eurose garantiikirja 
nõudmise aluseid.

Vastavalt haldusmenetluse seadusele viiakse menetlus läbi võimalikult 
kiirelt ja efektiivselt vältides üleliigseid ebameeldivusi. Transpordiamet 
ei ole Smartecon OÜ kirjale vastanud kaks kuud.

Palume selgitada, millisel alusel on jätnud Transpordiamet Smartecon OÜ 
taotlusele vastamata, sh. pole esitanud ka teavitust vastamistähtaja 
pikendamisest. Palune selgitada millisel objektiivsel kaalutlusel on 
Transpordiamet seadnud osalise kasutusloa kooskõlastamise tingimuseks 10 000 
eurose garantiikirja andmise, silmas pidades Smartecon OÜ poolt 20.12.2023 
esitatud tõendeid ja selgitusi.

Parimate soovidega / Best regards

Magno Kure |  <https://www.linkedin.com/in/magno-kure-19039243/> in

Juhatuse liige / Tegevjuht

Member of the Board / CEO

Smartecon OÜ

+372 555 76542

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Timmo Vaher <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 20. December 2023 at 19:54
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Aus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Magno 
Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure 
kinnistutel Allika külas, Harjumaa

Tere,

Kirjutan seoses Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kasutusloa taotlusega.

Transpordiameti poolt taotlusele lisatud lahendamiseks järgmised märkused:

1.	Juhime tähelepanu, et piirdeaia/alajaamadele juurdepääsuks väravate/heki 
(edaspidi rajatised) rajamine on käesolevaks ajaks teostamata, millede 
väljaehitamise kohustus kajastus ka KOV väljastatud ehitusloa tingimustes. 
Rajatised on vajalikud selleks, et projektikohase aia rajamisega takistada 
omavolisite juurdepääsude tekkimist pargi alale ja Elektrilevi OÜ 
alajaamadele.
2.	Transpordiameti hinnangul on tõenäoliselt ehitustööde käigus saanud 
riigitee nr. 11260 Jõelähtme-Kemba tee mulle ning riigitee katend 
kahjustada. Huvitatud isik kohustab sõlmima riigtee taasatmistööde 
teostamise täitmise tagamiseks pangaga lepingu, millega pank võtab kohustuse 
riigiteele tekitatud kahjustuste likvideerimistööde tagamise kohta 
garantiikirja väljastamiseks Transpordiametile summas 10 000 eurot. 
Transpordiamet saab anda pargi osalisele kasutusloale kooskõlastuse peale 
huvitatud isiku poolt garantiikirja esitamist Transpordiametile. Huvitatud 
isik tagab, et vastav garantiikiri kehtib ja on jõus seni, kuni Huvitatud 
isik on nõuetekohaselt riigitee ja transpordimaa kahjustused likvideerinud, 
vajadusel pikendab Huvitatud isik garantiikirja kehtivust. Tagades selle 
katkematu ja pideva olemasolu korrastatud teemaa vastuvõtmiseni 
Transpordiameti korrashoiu projektijuhi poolt.

Selleks, et mitte koormata ehr.ee keskkonda tulevikus ebavajaliku infoga 
edastame siinkohal omapoolsed kommentaarid ja soovime neile Teie poolset 
tagasisidet.

1.	Juhime tähelepanu, et kõnealused Elektrilevi alajaamad/liitumispunktid 
asuvad väljaspool piirdeaiaga piiratavat päikeseelektrijaama territooriumi 
ja aed/hekk kindlasti ei takista omavolilist juurdepääsu tekkimist 
Elektrilevi alajaamadele, pigem on tegemist just vastupidise efektiga, 
milleks sõita kuskilt suure ringiga ja läbi väravate kui sõiduki saab 
parkida tee äärde ja astuda 4-5m rajatiseni ja vajalikud tegevused teha. 
Jätkuvalt märgime, et esitatud on osaline kasutusluba mille raames ei 
taodelda kasutusluba ei aiale, ei hekile, ei teenindusteele. Osalise 
kasutusloa eesmärk on võtta ehitusloas sätestatud rajatis osaliselt 
kasutusele, kui see on tehniliselt võimalik ja mõistlik. Smartecon OÜ poolt 
esitatud osaline kasutusluba katab ehitusloaga taodeldud koguehitusmahust 
osalist mahtu, milleks on päikesepaneelid koos alusraamidega, 
kinnistusisesed alajaamad ja maakaablirajatised. Meie poolt esitatud osalise 
kasutusloa taotluse otsustamisel tuleb kontrollida, kas taodeldavas osas on 
tööd teostatud vastavalt projektile ja nõuetele. Kas aed, hekk või 
ligipääsutee on olemas või ei ole, ei ole konkreetse osalise kasutusloa 
taotluse objektid ja need tuleb menetleda eraldiseisvalt.
2.	Meie hinnangul on esitatud märkus selgelt ebaõiglased. Puudub tõendus, et 
Smartecon OÜ või ehitise omanik on vastutav mingi isetekkelise sõidujälje 
tekkimise eest. Oleme esitanud töömaa skeemi kust toimus ehitustegevus ja 
ehituse varustamine. Juhul keegi kolmas isik kasutas omaalgatuslikult 
kuskilt otsesõitu, siis selle vastutuse panek ilma tõenditeta Smarteconile 
ja/või omanikule on selgelt ebaõiglane. Smartecon OÜ ei saa teostada 
järelvalvet ega alustada menetlusi asjaolude selgitamiseks, selleks on Eesti 
Vabariigis kas kohalik omavalitsus või politsei. Käesolevale e-mailile olen 
oma sõnade kinnitamiseks lisanud kaks suvalist enda sõiduki gps väljavõtet 
(vt. manust), kus on näha millist ligipääsu teed pidi olen sõitnud objektile 
ja objektilt ära. Lisaks käisin 19.12.2023 ja tegin fotod ning videolõigu 
teelõigust ( 
<https://smarteconee.sharepoint.com/:f:/s/SmarteconOpen/EiXoqf4ro8dCtpg_rXyuG4IBO9_Y96ZP-gB2DCzm1vMDpg?e=goXPPb> 
https://smarteconee.sharepoint.com/:f:/s/SmarteconOpen/EiXoqf4ro8dCtpg_rXyuG4IBO9_Y96ZP-gB2DCzm1vMDpg?e=goXPPb)
3.	millele Transpordiamet teab olevat et on sedavõrd suured kahjustused, et 
nende korrastamine maksab 10000 eurot. Videolt ja fotodelt on näha, et 
puuduvad igasugused väidetavad katendi ja teeperve kahjustused, küll aga on 
näha et riiklike teede lumetõrjet korraldav partner on hoopis teeperve 
haljasala korralikult ülesse kündnud lumesahaga. Selle info valguses oleme 
siiralt segaduses, millel põhineb Transpordiameti seisukoht, millised on 
need tõendid ja kuidas ning millega on põhjendatud 10000 euro suuruse 
garantiikirja tingimuse seadmine konkreetse osalise kasutusloa menetlusega.

Tulenevalt eelnevast palume siiski esitatud osaline kasutusluba olemasoleval 
kujul menetleda esimesel võimalusel.

Lugupidamisega,

Timmo Vaher

Projektijuhtimise juht

Head of Project Management

+372 5275 789

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Timmo Vaher
Sent: neljapäev, 7. detsember 2023 13:08
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Hannes Aus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Magno 
Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure 
kinnistutel Allika külas, Harjumaa

Tere,

Edastan Smartecon OÜ poolse kirjaliku pöördumise seoses osalise kasutusloa 
taotlusega nr. 2311371/14360.

Lugupidamisega,

Timmo Vaher

Projektijuhtimise juht

Head of Project Management

+372 5275 789

[email-masked] <mailto:[email-masked]>